PARIS, JE T´AIME

Na mém ,,travel listu" byla Paříž na druhém místě. Nejdřív jsem se chtěla podívat do New Yorku a pak sem. Až teď jsem si říkala proč jsem tam neletěla dřív. Paříž je tak nádherná. Dokonalá architektura, kavárny a brasserie na každém rohu, malé balkóny a okenice (kde by se mi líbil byt:)). Každá ulice i obvod je naprosto jiný. V jednom narazíte na květinářství a maličkatou kavárnu v té druhé na muzeum a luxusní obchody.

Letěli jsme na tři dny od pátku do neděle. Bydlení jsme měli zařízené přes booking v hotelu Ibis Budget Montmarte v 18. obvodu. Bylo to pořád v centru např. Eiffelova věž byla od nás 4 km a všechny známé stavby byli kolem nás. Cestování po centru je určitě nejlepší metrem. Je to sice trochu větší bludiště, ale pokud chcete zažít ruch pravých Pařížanů, doporučuji metro. Když jsme dorazili v pátek ráno, docela dlouho nám trvalo než jsme se dostali k hotelu, šli jsme totiž kus pěšky. Za to jsme procházeli krásnými uličkami, kde si Pařížané akorát vychutnávali oběd. Po ubytování jsme k večeru vyrazili k bazilice Sacré-Coeur, kde se nachází jeden z nejkrásnějších výhledů na celé město. Měli jsme štěstí na nádherný západ slunce a rozsvícenou Eiffelovu věž (která mě naprosto dostala).

V sobotu jsem toho chtěli stihnou co nejvíc, tak jsem začali se snídaní na L´Avenue. Typická pařížská kavárna, kde si Pařížané vychutnávají rychlé kafe na baru a zase běží dál. Naprostá slušnost je tam samozřejmostí a uvítají vás ,,bonjour madame". Chodila jsem na kurz francouzštiny a tak mě zdravit a děkovat neuvěřitelně bavilo :) K snídani jsme měli dvě úžasná cappuccina s našlehanou pěnou a nejlepší croissanty na světě, ach..

Jako první jsem chtěla vidět Eiffelovu věž, ale po cestě jsme narazili na Le Grand Palais a Le Petit Palais. V Le Grand Palais se pořádají módní přehlídky Chanel (určitě si vybavíte jak měl Karl na přehlídce ledovec, pláž, nádraží i letiště). V Le Petit Palais bylo otevřeno, tak jsme vyrazili na prohlídku. Celá výstava byla o historii paláce a Paříže. Je tak obrovský, že jsme ho nestihli projít celý, ale pokud budeme mít možnost, doporučuji se tam jít podívat.

Hned vedle je jeden z nejkrásnějších mostů co jsem kdy viděla. Pont Alexander III je silniční most přes řeku Seinu a spojuje 8.obvod na pravém břehu a 7.obvod na levém. Je z něj krásný výhled na Eiffelovu věž, Invalidovnu a v dálce na Notre Dame. My jsme z něj postupně přecházeli do ulic a hledali restauraci, protože jsme měli velký hlad :)

A tady je v celé své kráse. Kus oceli, co mi dokáže vehnat slzy do očí :)

Po této krásce jsme jeli metrem k Louvru! Ten pro nás byl naprosto kouzelným zakončeným celého dne. Dovnitř jsme nešli, ale zrovna se celé okolí rozsvěcovalo, tak to bylo dechberoucí. Dál jsme procházeli zahradou Jardins des Tuileries na Place de la Concorde (památník) a v dálce nám blikala věž..

V neděli večer jsme letěli zpět domu, tak jsem si ráno došli opět na snídani a podívat se do Galeries Lafayette, kde jsou luxusní obchody jako Gucci, Fendi, Louis Vuitton. Zároveň je to ráj kosmetiky světových značek Chanel, Guerlain, Bobbi Brown, Jo Malone atd. Když vyrazíte do úplně posledního patra a dáte si tam oběd, budete mít nádherný výhled na město.

Pro mě byla Paříž doslova nádherná. Je pravda, že centrum je vždy lepší než okolí. V Montmarte byl nepořádek, lidé leželi na ulicích a večer tam není úplně bezpečno. Bohužel to samé je i v jiných městech u nás. Jak asi z Instagramu víte, naše cesta na letiště byla jedním slovem hrůza. Zrušená linka, jízda metrem, přestup na RER, pak na autobus, kde jsme zjistili, že nám někdo ukradl mobil z kapsy. Řešení s francouzskou policií, zpožděný let a nakonec nejhorší přistání letadla během vichřice...Ale to špatné se rychle zapomíná, tak mám na Paříž uchované jenom krásné vzpomínky🎔